Saturday, November 13, 2010

Sinterklaas

He is back!! Every year, in November Sinterklaas comes back to Holland. He celebrates his birthday in December, but the weeks before that he already comes to spoil the kids. In the evening they may place their shoe in front of the fireplace, with a carrot and some hay for the horse, and Black Peter will come and get it (through the chimney) and put a little present instead. When putting their shoe there, the kids of  course have to sing at least one song.

When my kids were a lot younger I made this group. Nowadays it is together with the Christmas group the only group I still put somewhere in the living room. Mainly because I like them myself so much. 

Picture 015

 

Picture 018

 

Picture 021

Groetjes, Dorien

5 comments:

Clara said...

Very lovely.

Corina said...

Leuk stel! Ik ben gisteren wel op zolder geweest, maar er niet aan gedacht ze tevoorschijn te halen...

Anna Martijne said...

Wauw!
Wat een prachtig stel heb jij.
Ik heb net mijn sinterklaas, het paard en zwarte piet in een juten zak op de jaartafel gezet. Maar, ik vind ze lang zo mooi niet als die van jou....
Ben nu weer lekker aan de freubel met een kadootjespiet, een ontwerp van Kelissa en daarna wil ik nog proberen om voor dit jaar feest op het dak ook van Kelissa te maken.
Waarschijnlijk dit weekend wel te zien op mijn blog.

Lieve groeten,
Anna Martijne

lemondedesucrette said...

Your comment made me smile, yes you're right i should name it like this :)
and you, you deserve both awards bacause your work is really beautiful!
Kisses
Angie

Simone de Klerk said...

Wat een schatjes! Het paard is erg mooi geworden en de Pietjes schattig! Ik heb ze nu al jaren in een doos. Misschien moet ik ze er ook nog eens uithalen en neerzetten.